۱۳۹۰ آبان ۲۲, یکشنبه

دکترخوانساری: قبل از وقوع جنگ‌ و ویرانی باید این حکومت را برکنار کرد



آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود سندی جامع تر و صریح تر از ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات موثقی که از سوی بازرسان آژانس به دست آمده، جنبه نگران کننده این گزارش، اشاره صریح و بی شائبه به «برنامه مداوم و دراز مدت مخفی حکومت اسلامی برای دست یافتن به سلاح های هسته ای» می باشد.
بر اساس این گزارش، حکومت اسلامی ایران از سال ۲۰۰۳ همواره بطور سری و به دور از دید مقامات آژانس، به دنبال توسعه برنامه هسته ای در تمام ابعادش، از طرح به کار گرفتن «کلاهک اتمی» بر موشک های دوربرد گرفته، تا طرح های مربوط به تولید اورانیوم غنی شده (علیرغم تمام قطنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد) بوده است.
گزارش جدید آژانس در واقع رد مفادی است که درگزارش مشترک سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در دسامبر ۲۰۰۷ انتشار یافته و مدعی شده بود که جمهوری اسلامی، از سال ۲۰۰۳ برنامه های «اتمی ـ نظامی» خود را معلق نموده است.
انتشار این گزارش، تبلیغات وسیعی در ارتباط با صحبت از عکس العمل و تنبیه شدید ایران به لحاظ پیگیری و تعقیب جدی حاکمیت از این سیاست خطرناک، را به همراه داشته است. بحث‌های مطرح شده در روزهای اخیر توجه همگان به نکات زیر را بیش از همیشه ضروری می سازد:
۱اگر مسئولین جمهوری اسلامی بنا به ادعائی که همیشه نموده اند حقیقتاٌ به دنبال دستیبابی به سلاح های هسته ای نمی باشند، پس به چه دلیل رفاه مردم ایران و آینده کشور را با عدم همکاری های لازم با آژانس بین المللی انرژی اتمی تا این حد به مخاطره انداخته اند. علاوه بر تحریم های موجود که تاکنون صدمات شدیدی به اقتصاد ایران و زندگی روزمره مردم بی پناه ایران وارد آورده است، امروز شرایطی فراهم آمده که مملکت در ارتباط با تجاوز نظامی بیگانگان به جان و مال ایران و ایرانی با تهدیدهای روزمره این و آن روبرو گردیده است. منطق و استدلال حاکمیت از اینکه زندگی روزمره مردم را به لحاظ سیاست هائی که دنبال می کنند تا این میزان به سختی و مخاطره کشانده چیست؟
۲گزارش اخیر آژانس تاکید بر این دارد که روُسای جمهوری اسلامی، از هاشمی رفسنجانی گرفته تا احمدی نژاد، برای دستیابی به سلاح هسته ای همگی بجای تامین رفاه شهروندان ایرانی، نه تنها باعث انزوای بیش از پیش مملکت در عرصه بین المللی گردیده، بلکه مسئولیت مستقیم در ادامه سیاست هائی داشته اند که منجر به سقوط اقتصاد کشور و سطح زندگی شهروندان توام با صدمات عظیم و ملموس به بخش خصوصی و تولید در صنایع ایران گردیده اند.
۳گزارش اخیر آژانس همچنین ادعای سخنگویان مذهبی حاکمیت و بویژه رهبر جمهوری اسلامی را زیر سئوال می برد که چگونه علیرغم تمام دلایل دینی و مذهبی که از سوی این افراد بیان گردیده و بر مبنی آن تولید سلاح های کشتار جمعی حرکتی علیه اسلام و شریعت توصیف گردیده، این عناصر بی حقیقت و واعظان غیر متعظ، همواره به دنبال دستیابی به سلاح هائی بوده اند که به گفته خودشان بر خلاف تمام باورهای مذهبی شان می باشد!
امروز دیگر تردیدی وجود ندارد که مسئولین حکومت اسلامی و بویژه رهبر، ریاست جمهور و مسئولین نیروهای وابسته، یعنی دقیقا تمام کسانیکه حقوق اولیه و انسانی تمام شهروندان ایرانی را با نهایت خشونت و بی رحمی پایمال و سرکوب ساخته اند، همه و همه دسترسی به سلاح های هسته ای را وسیله ای برای استحکام و ثبات حکومت نکبت بار خود میدانند و در این راستا از اینکه ادامه و پیشبرد برنامه های هسته ای ایران باعث افزایش سختی در زندگی روزمره شهروندان ایرانی، همراه با انزوای بیشتر کشور در عرصه بین المللی و آغاز خطرناک مسابقات و رقابت های هسته ای در منطقه که می تواند صلح و امنیت منطقه و جهان را به مخاطره جدی بیاندازد، کوچکترین نگرانی ندارند.
جلوگیری از جنگ و حفاظت از صلح همراه با سازندگی اقتصاد کشور و تامین آینده نسل های بعدی ایرانیان، بدون ایستادگی در مقابل کسانیکه آمادگی بکار گرفتن هر ترفندی به منظور فریب مردم عادی و جامعه بین المللی را دارند امکان پذیر نمی باشد. تنها با درک واقعیات است که می توان، فارغ از بی تفاوتی های گذشته، به خطر واقعی این رژیم پی برد و قبل از اینکه مردم ایران و منطقه طعمه جنگ ویرانگر و خانمانسوز تازه ای در منطقه شوند، این حکومت غیر قابل قبول را برای همیشه از کار برکنار نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر