۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

امیرحسین جهانشاهی: اراده ملت ایران بالاترین قدرت در مسیر رسیدن به دموکراسی است

تهدید دوباره مقامات اسرائیل به حمله نظامی به ایران و اشاره‌های تلویحی درباره چراغ سبز آمریکا به آن، با واکنش‌های رسانه‌ای وسیعی در کشورهای عربی و غربی روبرو شده است.
در حالی که در یک سال گذشته تحولات داخلی کشورهای عربی عملا موضوعاتی را به مانند پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی و مساله فلسطین که به طور سنتی در مرکز خبر‌ها قرار داشت، به حاشیه رانده است، تهدیدهای رهبران اسرائیل علیه ایران باعث شده اخبار و تحلیل‌های پیرامون آن به صدر خبر‌ها باز گردد.
روزنامه فایننشال تایمز در مقاله‌ای با عنوان «دنیای غرب گوش به زنگ خطر بمب ساعتی ایران» نوشته است که به باور ناظران ایران سه گزینه در پیش روی خود دارد: ایران اتمی شود و به بمب هسته‌ای دست یابد؛ ایران بتواند دنیا را درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود قانع سازد و در این صورت البته با تحریم‌های بیشتر روبرو خواهد گشت و سومین حالت این خواهد بود که اسرائیل و آمریکا مراکز هسته‌ای ایران را بمباران کنند.
جیمز بلیتز نویسنده این مقاله، با تاکید بر اینکه خسارت‌های وارد شده به تجهیرات اتمی ایران بر اثر ویروس استاکس نت موقت بوده، تاکید می‌کند در صورتی که ایران بتواند با موفقیت دست به آزمایش بمب اتمی بزند، در آینده شاهد به راه افتادن مسابقه‌ای تسلیحاتی در سراسر منطقه خلیج فارس خواهیم بود.
این در حالی‌ست که امیرحسین جهانشاهی، بنیانگذار موج سبز پیش از این در رابطه با خطر مقابله تسلیحاتی حکومت اسلامی ایران گفته بود: «حکومت اسلامی ایران احساس می کند که وقت تحقق خواسته هایش فرارسیده است. هدف حکومت اسلامی و احمدی نژاد به قدرت رساندن اسلامگرایان تحت نفوذ خود در کشورهای منطقه است. آنگونه که امیرحسین جهانشاهی می گوید اگر حکومت اسلامی ایران تصمیم گرفته سفیر عربستان سعودی را ترور کند، به این معناست که به مرحله انجام کاری بزرگ در این کشور نزدیک شده است.»
وی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه الشرق‌الاوسط تصریح کرده بود که «حکومت اسلامی ایران در بسیاری از پایتخت های کشورهای بزرگ غربی، سلاح های شیمیایی و بمب های کثیف دارد که بعد از فروریختن دیوار برلین، بسیاری از این سلاح ها را از مافیای کشورهای اروپای شرقی خریداری کرد، کار ساده ای که هزینه زیادی هم نداشت.»
بخش جهانی بی‌بی سی نیز در مطلبی درباره گزارش آینده آژانس از قول محافل دیپلماتیک ادعا کرده است که شواهد مبنی بر فعالیت‌های نظامی- هسته‌ای ایران قانع کننده است به گونه‌ای که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد، محفظه‌ای فلزی جهت آزمایش انفجار در یکی از مناطق نزدیک تهران نصب شده است.
روزنامه واشنگتن پست نیز به گزارش آتی آژانس توجه نشان داده و طی مقاله‌ای به نقل از کار‌شناسان اتمی و دیپلمات‌های غربی نوشته است گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد ایران به کمک دانشمندان خارجی توانسته است موانع فنی را برطرف کند و به آستانه توانایی اتمی برسد. این روزنامه به نقش یک دانشمند هسته‌ای شوروی سابق و کارشناسان کره شمالی و پاکستانی در آموزش به ایرانیان اشاره شده است.
بر اساس این گزارش ویاچسلاو دانیلنکو‌، دانشمند هسته‌ای شوروی سابق در اواسط دهه ۹۰ میلادی در مرکز تحقیقات فیزیک ایران که به برنامه اتمی مرتبط است فعالیت می‌کرده است. این روزنامه در ادامه افزوده است که ایران همچنین از برخی دانشمندان کره شمالی و عبدالقدیر خان، پدر بمب اتم پاکستان برای به‌دست آوردن فرمول‌های ریاضی و کدهای طراحی تئوریک برنامه هسته‌ای کمک گرفته است.
با وجود اینکه هنوز به موعد انتشار گزارش جدید یوکیا آمانو، دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای زمان باقی‌ست اما محتویات این گزارش توسط رسانه‌های بین‌المللی فاش شده و موارد مربوط به برنامه جنجالی هسته‌ای جمهوری اسلامی موجب شده تا مقامات اسرائیلی در اظهارات اخیر خود با صراحت بیشتری از احتمال حمله نظامی این کشور به تأسیسات اتمی ایران سخن گفته‌اند.
در واکنش به اقدامات هسته‌ای ایران، پنجشنبه گذشته روزنامه گاردین خبر داد که بریتانیا برای حمایت از آمریکا در حمله احتمالی به ایران برای مهار برنامه هسته‌ای این کشور آماده می‌شود؛ حمله‌ای که مبتنی بر عملیات هوایی و دریایی است و شامل حمله زمینی نمی‌شود. در مقابل در پی انتشار این اخبار و بالاگرفتن بحث‌ها بر سر حل مساله هسته ای ایران از طریق مداخله نظامی علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران مستندات ادعاشده در این گزارش را «بدون اصالت» دانسته است.
آمریکا و بیشتر کشور های اتحادیه اروپا اکنون به گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی چشم دوخته اند که قرار است ظرف این هفته به شورای حکام آژانس ارائه شود. گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که مفاد آن توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌های مستقر در وین فاش شده است، ظاهراً دربردارنده اطلاعات تازه‌ای است که تردیدهای جدی‌تری را درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌کنند.
گزارش مذکور به مدل کامپیوتری کلاهک هسته‌ای طراحی شده توسط ایران و ساخت محفظه‌های فولادی مخصوص برای آزمایش انفجارهای اتمی با قدرت بالا اشاره می‌کند. در این زمینه به‌طور مشخص به مجتمع نظامی پارچین واقع در سی‌کیلومتری جنوب‌ شرق تهران اشاره شده و ضمیمه‌ای دوازده صفحه‌ای به اسناد و عکس‌های ماهواره‌ای مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای- نظامی ایران اختصاص یافته است. گفته می‌شود اطلاعات مندرج در این گزارش نسبت به سابق جدی‌تر و قابل توجه‌تر هستند.
چین و روسیه با انتشارجزئیات مورد ابهام برنامه هسته ای ایران دراین برهه زمانی مخالف اند. گزارشها حاکی است که این دو کشوربه یوکیا آمانا یاد آوری کرده اند که به خواسته آمریکا عمل نکند. وزارت خارجه چین به آژانس گفته است «موضعی بی طرفانه و منصفانه » اتخاذ کند. در مقابل جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه گفته است که ایالات متحده انتظار دارد در این گزارش نگرانی‌های آمریکا درخصوص برنامه هسته‌ای ایران منعکس شوند.
آندریاس پشکه، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم روز دوشنبه گفت که برلین نسبت به اهداف برنامه هسته ای ایران مشکوک است و برای واداشتن جمهوری اسلامی به اجرای تعهدات بین‌المللی درباره برنامه هسته ایش خواستار تشدید فشار ها بر تهران خواهد شد.

به موازات این اظهارات ،اسرائیل هم نوع پیشرفته موشک بالیستیک «یریخو-۳» خود را که میتواند کلاهک هسته ای حمل کند، آزمایش کرد – موشکی که با برد نزدیک به ۵۰۰۰ کیلو متر می تواند سراسر ایران را زیر پوشش خود قرار دهد.
اضافه بر این، نیروی هوائی اسرائیل در یک زرمایش هوائی مشترک با نیروهای هوائی ایتالیا، آلمان و هلند بر فراز جزیره ساردینیا در دریای مدیترانه شرکت کرد .پیش از این اسرائیل در یک تمرین دفاع غیر نظامی، آمادگی مردم این کشور برای رویاروئی با وضعیت فوق العاده و احتمال اصابت موشکهای دور برد ارزیابی کرد.
همگام با این اقدامها ، رسانه های اسرائیل اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر این کشور به همراه اهود باراک ، وزیر دفاع ، بر آنند که نظر موافق اعضا کابینه را برای حمله به ایران جلب کنند. نسخه انگلیسی روزنامه هاآرتص، چاپ اسرائیل، در خبری که توجه بسیاری را به خود جلب کرد مدعی شده است که طرح حمله نظامی به ایران بر سر اختلافات داخلی به بیرون درز کرده است.
به نوشته هاآرتص اطلاعاتی که درباره احتمال حمله نظامی به ایران به رسانه‌ها درز پیدا کرده است را یوفال دیسکین، رئیس سابق سازمات امنیت داخلی اسرائیل و مئیر داگان، رئیس سابق سازمان امنیت خارجی این رژیم با هماهنگی یکدیگر افشا کرده‌اند تا با بسیج کردن روزنامه‌نگاران معروف در اسرائیل بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک را مورد هدف سیاسی قرار دهند.
گفته می‌شود روابط دیسکین با نتانیاهو و داگان زمانی به هم خورد که وی از نتانیاهو و باراک خواست که با جانشینی‌اش به جای داگان در موساد موافقت کنند ولی آن‌ها این درخواست را رد کردند.
در مقابل روزنامه راستگرای جیروزالم پست درباره اعمال تحریم‌های شدید‌تر و تاثیر آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ابراز ناامیدی کرده و در تحلیلی نوشته دلایل درز کردن آمادگی نظامی اسرائیل برای جنگ با ایران می‌تواند اختلافات داخلی میان رهبران اسرائیل باشد اما این موضوع سبب نمی‌شود که این واقعیت را فراموش کنیم که تل آویو خود را برای حمله نظامی به مراکز هسته‌ای ایران آماده می‌کند و این در حالی است که مساله تهدید ایران تبدیل به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امنیت ملی اسرائیل شده است.
از سوی دیگر روزنامه یدیعوت احرونوت باید خود را برای اسارت حداقل ۱۰ خلبان اسیر شده در ایران آماده کنیم، این بار دیگر حرف اسارت یک سرباز اسرائیلی در نوار غزه نیست. قصه ایران کاملا فرق می‌کند. این روزنامه معتقد است که اسرائیل برای حمله به ایران مجبور است که شمار بیشتری جنگنده استفاده کند در حالیکه بیشتر تاسیسات هسته‌ای ایران در نقاطی کاملا امن محصور شده‌اند و با رادار‌ها و سامانه‌های تدافعی پیشرفته‌ای محافظت می‌شوند. این مساله باعث خواهد شد اسرائیل نتواند تاسیسات هسته‌ای ایران را کاملا ویران کرده و در نتیجه درگیر جنگی طولانی مدت با ایران شود.
در حالیکه اسرائیل بر طبل جنگ می کوبد و آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است این هفته گزارش فصلی خود را انتشار دهد، برخی از سیاستمداران و کارشناسان نسبت به شعله‌ور شدن جنگ واکنش نشان داده و حاکمیت اسلامی ایران را تهدیدی برای صلح در منطقه دانسته اند.
امیرحسین جهانشاهی، بنیانگذار موج سبز میگوید احمدی نژاد بر خلاف تصور عمومی یک شخص حساب‌گر و خطرناکی‌ست که برنامه‌ای روشن دارد و معتقد است که به دنیا آمده تا با «افزایش هرج و مرج» در منطقه»، زمینه «ظهور اما زمان» را فراهم کند. او نه برای ایران بلکه برای منطقه و تمام جهان خطرناک است؛ چنانچه احمدی نژاد و حکومت اسلامی سقوط نکنند، کشورهای منطقه دیر یا زود با خطر تسلط اسلامیست‌های افراطی روبرو خواهند شد، بنابر این آینده ملت ایران، کشورهای منطقه و آینده صلح و ثبات در دنیادر دست ملت ایران است. نه آقای اوباما، نه کشورهای اروپائی و نه هیچ قدرت دیگری به اندازه ملت ایران قدرت تغییر این مسیر را ندارند.
در همین رابطه بیش از ۱۲۰ نفر از روشنفکران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و فعالان سیاسی ایرانی با صدور بیانیه‌ای در مذمت جنگ و همچنین «ماجراجویی‌های» جمهوری اسلامی گفته‌اند که «کمک‌های بشردوستانه و دموکراسی از دهانه توپ در نمی‌آید» و خواهان گذار به دموکراسی در ایران، و برپایی حاکمیت برآمده از انتخابات عمومی و آزاد شده‌اند. امضا کنندگان این بیانیه از همگان خواسته‌اند که نسبت به «سرکوبگری رژیم و هم نسبت به خطر تهاجم نظامی بیگانگان هشیار باشند و هشدار دهند.»
امیرحسین جهانشاهی که با رهبری سازمان موج سبز به خطر جدی و کابوسی برای حکومت اسلامی ایران و احمدی نژاد بدل شده، میگوید: فقط ما ملت ایران می توانیم حکومت اسلامی ایران را سرنگون کنیم، آنچه ما از آمریکایی ها و غربی ها می خواهیم این است که بگذارند تا آنچه خودمان می خواهیم انجام دهیم، مبارزه ما را پیچیده تر نکنند و در زمان مناسب، یعنی شروع قیام ملی، افکار عمومی از ما پشتیبانی کند. نمی خواهیم از دولت ها به ویژه از آمریکا بشنویم که تغییر باید مسالمت آمیز باشد. ما باید خودمان به هر قیمتی شده نظام حاکم بر ایران را سرنگون کنیم.
به گفته وی هدف موج سبز یک جنبش سازمان دهی شده و متحد است که هدفش نابودی دیکتاتوری و سپس هدایت کشورمان به سوی دورانی نو خواهد بود. پایه گذار موج سبز همچنین اعلام کرده که با یکی کردن نیروهایمان، سازمان یک اپوزیسیون را برای مقاومت در برابر دیکتاتوری فراهم خواهیم کرد. مقاومتی که تا زمان سقوط احمدی نژاد و حکومت اسلامی ایران ادامه خواهد داشت. بعد از آن جمهوری دوم را بر پایۀ آرمان های انقلاب مشروطه و انقلاب ١٣۵٧بنا خواهیم نهاد. آرمان هایی که هر دو بار دزدیده شد.
امیرحسین جهانشاهی همچنین تصریح کرده که ایران فردا تنها یک ایران آزاد و آباد نخواهد بود بلکه ایران فردا یک ایران قدرتمند، مسئول و با اتکا به نفس خواهد بود که برای بهبود شرایط تمام کشورهای منطقه تلاش خواهد کرد. ما برای اینکه در صلح زندگی کنیم نیاز داریم که برای ایجاد این فضا در کشورهای دیگر هم تلاش کنیم چرا که بهتر شدن زندگی مردم ایران تنها به بهبود زندگی خودشان مرتبط نیست.
آقای جهانشاهی تاکید کرده است که در پروسه گذار ایران به دموکراسی، «مردم بالاترین جایگاه را دارند» به گونه‌ای که در اعتراضات جنبش سبز هم شاهد بودیم مردم با فداکاری و جرات بسیار راه را نشان دادند و ثابت کردند که حاضر هستند این حکومت را بیاندازند. مسئله اینجاست که باید قبل از هر کاری حکومت را به زانو در بیاوریم و این امر مستلزم تضعیف رژیم از درون است. بدون اینکه «زمینه‌های قیام ملی» فرهم شده باشد نمی‌شود از مردم خواست که «بدون پشتوانه» به خیابان‌ها بیایند چرا که جان و امنیت مردم از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.
رهبر سازمان سیاسی موج سبز در ادامه خاطرنشان کرده که میکوشد به همراه تمامی کسانی که در داخل ایران در نهادهای حکومتی از سپاه پاسداران گرفته تا روحانیون با شبکه‌های مبارزاتی این سازمان همکاری می‌کنند، ترس تحمیل شده به جنبش ملت ایران را که به واسطه نظامی کردن جامعه، اعدام، زندان و احکام سنگین بر جامعه سایه افکنده را به جبهه احمدی نژاد و اعوان و انثارش منتقل کند. طوفانی که با قیام ملی و تنها با سرنگونی احمدی نژاد و حاکمیت اسلامی آرام خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر